close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מרזבים – לא רק לאינסטלטורים

מערכת שורשטו אדר א, תשעט20/02/2019

מי הגשמים שיורדים על הגג צריכים להתנקז משם ולזרום אל הקרקע. לשם כך יש מרזבים...

תגיות:
מי הגשמים שיורדים על הגג צריכים להתנקז משם ולזרום אל הקרקע. לשם כך יש מרזבים. המרזב בנוי בשיפוע והמים מתנקזים דרכו. הוא צריך להיות חזק מספיק כדי לעמוד בלחץ, הוא צריך להיות מעוגן היטב אל הקיר כדי שלא יזוז והוא צריך להיות אסתטי כדי לשמור על המראה הנעים של הבית מבחוץ. המרזבים מותקנים על ידי הקבלן ואחרי כן התחזוקה שלהם מתבצעת על ידי אינסטלטורים וגם על ידי הדיירים.

מרזבים – אלכסון הוא גם קו ישר
אחד הדברים החשובים בהתקנת מרזב הוא שמירה על השיפוע שלו, אחרת יהיה קשה לשכנע את המים לרדת. כשהשיפוע נכון המים זורמים דרכו בקלות.
בדרך כלל די בשיפוע של חמישה סנטימטרים כדי לשמור על ניקוז טוב מחד ועל קיבוע טוב של המרזב מאידך. הצורה הבסיסית של המרזב היא אלכסונית, כך שאין צורך לעקם אותו במיוחד. יש לו פיה רחבה בחלק שפוגש את הגג וממנה ממשיך צינור מעוקל, בכיוון השיפוע הנכון.

ממה עשויים מרזבים?
בדרך כלל ממתכת, אבל מרזב פנימי, שמותקן בתוך הצנרת המקורית, יכול ויהיה עשוי גם מ-pvc. בכל מקרה, המרזבים החיצוניים שכולנו מכירים עשויים מפח, נחושת או אבץ. נחושת ואבץ הם חומרים שעמידים ביותר בפני מזג אוויר אבל גם אלומיניום יודע להחזיק מעמד ויש מרזבים מאלומיניום. אחד היתרונות של אלומיניום הוא שאפשר לצבוע אותו לפי בחירת הלקוח. מלכתחילה חובה לצבוע אותו כדי להגן עליו ואת זה אפשר לנצל כדי להתאים את הצבע שלו לצבע של הקיר, לצבע של הרעפים או סתם לצבע שאוהבים.

כאמור, יש מרזבים מפח, מאלומיניום, מאבץ ומנחושת. לנחושת יש את הצבע שלה אבל לכל השאר יש צבע כסוף, גם מרזב אבץ הוא כסוף. את האלומיניום, כאמור, יש לצבוע ואפשר לקנות אותו צבוע. המרזבים מפח טובים אף הם. הפח הוא בסך הכל יריעה דקה יותר של כל מיני סוגי מתכת. יש פח אלומיניום, יש פח ברזל וכו'. פח נמכר גם כלוחות ומשמש גם לדברים אחרים, החל מיצירה וכלה בשיפוצים. לוח פח אלומיניום יכול לשמש כפלטה של שבת, אם מעמידים אותו מעל להבת גז בחום נמוך מאד. לוחות של פח משמשים לציפוי פרגולה בחלקה העליון כדי לצמצם נזקי רטיבות. המרזבים העשויים פח יכולים לעשות את עבודת הניקוז היטב, רק שאורך החיים שלהם קצר יותר מזה של מרזב אבץ או נחושת.

בסיום ההתקנה של המרזב כדאי לכסות אותו ברשת כדי למנוע כניסה של עלים אל תוכו. סתימות רבות של מרזבים נגרמות מעלים שהתעופפו ונעצרו בפתח המרזב. יש לקבע אותו היטב ולדאוג שהקצה שלו לא מכוון אל המדרכה, כדי שהמים לא יינקזו על ראשם של העוברים ושבים. בשלב האחרון כדאי לדאוג להתאמת הצבע שלו אל הקיר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה